A Xiaomi igaz története, avagy hogyan lesznek utolsókból elsők?

Az életben nagyon sok esetben hallunk olyan történeteket, amiben a sorban utolsó helyen álló, a lesajnált, a népszerűtlen hirtelen előre kerül, egy különleges tudás vagy lehetőség révén.

Ismerjük a példabeszédet, amit Jézus a mennyek országával kapcsolatban jelentett ki, Isten nagylelkűségére hivatkozva. Mégpedig, az utolsókból bizony könnyen lehetnek elsők, és ne feledjük el, hogy mindez fordítva is igaz!

Még, ha nem is merészkedünk ennyire messzire, azért valljuk be, hogy jól esik hasonló történeteket olvasni, ami valahol összerezeg Jézus példabeszédével. Akkor is, ha jelen esetben egy telefongyártóról, egy szoftvercégről is beszélünk.

Történetük példás.

A Xiaomi sztorija

Elsősorban minőségi és árban nem a valóságtól elrugaszkodott telefonjaikra asszociál mindenki, aki meghallja a Xiaomi nevét.

A szoftvercéget 2010-ben alapította Lei Jun, olyan új és egyedi funkcionalitás bevezetése volt a céljuk, amit addig az android operációs rendszer nem kínált.

Ehhez egy könnyű, maximálisan felhasználóbarát felületet álmodtak: ez volt a MIUI. A kifejlesztett ROM olyan sikert aratott, hogy 2013 végén a Xiaomi több mint 30 millió felhasználóval büszkélkedhetett.

Hamarosan megszületett a szoftverhez a hardver is. Az első okostelefont 2011-ben dobták piacra Mi One néven. Ezen már teljes egészében a cég saját szoftvere futott. Az első saját gyártású, csúcsminőségű és kedvező árú okostelefonja volt ez a Xiaominak.

A koncepciója az volt a pekingi cégnek, hogy inkább kisebb haszonnal árulja telefonjait, és a nagyobb bevételt a szolgáltatások értékesítéséből, ill. a tartalmakból szerzik. A sikeres koncepció révén, 2013 végén a cég bevételei 5 milliárd dollár fölé emelkedtek.

2014 első negyedévében 11 millió okostelefont értékesített a cég, a népszerűség a hardver és a szoftver magas minőségének és a termékek kedvező árának köszönhetően folyamatosan növekedett.

Kis szoftvercégből gigavállalat

Ma már a Xiaomi nem csak okostelefonokat gyárt, hanem: tableteket, Wifi routert, robot porszívót, elektromos rollert, intelligens TV-t, okosórákat, notebookot, kamerát, okostermosztátot. Mindezt a teljesség igénye nélkül írjuk le, mert a fejlesztések révén folyamatosan új termékekkel állnak elő.

Így lett egy ismeretlen kis szoftvercégből, a világ 4. legnagyobb okostelefon gyártója, több milliárd éves bevétellel, zseniális technológiai megoldásokkal.